ההיסטוריה של הטרקטורונים מלאה יותר פניות חדות מקו מסלול מרוצים.
אם תמיד הסתקרנת מהיכן התחיל הכל – זה הזמן לצלול פנימה.
במקור, המונח ATV (All-Terrain Vehicle) בכלל לא התייחס לטרקטורון המוכר לנו כיום.
הוא שימש לתיאור כלי רכב אמפיביים בעלי 6 גלגלים כמו ה־Jiger, Amphicat ו־Terra Tiger.
בכלים אלו ישבו הנוסעים על מושב רגיל ולא "רכבו" עליו כמו היום.
רק כאשר פותחו הכלים הדו-גלגליים/תלת-גלגליים הראשונים, המונח "ATV" עבר אליהם – והדגמים האמפיביים קיבלו את השם AATV.
הכול התחיל בשנת 1967, בפרויקט גמר של סטודנט בשם ג’ון פלסינגר.
במסגרת הלימודים שלו במכון קרנברוק לאומנויות ומדעים, הוא יצר טרייק ממונע שיכול לנוע בשטח קשה.
הדגם זכה לציון A – והשאר היסטוריה.
פלסינגר פנה לחברות שונות למכור את הפטנטים, ובסופו של דבר חברת Sperry-Rand התחילה לייצר את הדגם הראשון – Tricart – כבר ב־1968.
זה היה הכלי השטח הראשון שיועד לשימוש כל השנה, בניגוד לאופנועי שלג שהיו מוגבלים לחורף בלבד.
בשנת 1970, Honda נכנסה לתמונה עם דגם ה־US90 התלת-גלגלי, ובהמשך ה־ATC90 לילדים. הופעות בסרטים כמו "יהלומים לנצח" ובסדרות טלוויזיה הגדילו את הפופולריות.
בהמשך Honda המשיכה להוביל את התחום עם דגמים מתקדמים יותר, כולל דגם ATC250R בשנת 1981 (תלת-גלגלי עם מתלים מלאים ותיבת הילוכים מתקדמת) ו־ATC200E – הדגם התלת-גלגלי הראשון לשימושים חקלאיים ועבודה.
המהפכה האמיתית התרחשה ב־1982, כאשר Suzuki הציגה את דגם QuadRunner LT125 – הטרקטורון הארבע-גלגלי הראשון.
מהר מאוד הצטרפו יצרנים נוספים:
באותה שנה הוסכם להפסיק לייצר דגמים תלת-גלגליים מסיבות בטיחות.
במהלך שנות ה־90 טרקטורונים הפכו לכלי עבודה עיקרי בחקלאות ובשטחים פתוחים.
בשנות ה־2000 יצרנים כמו Polaris הציגו דגמים עם מנועים עוצמתיים במיוחד (עד 683cc).
כיום, הטרקטורון הוא כלי שטח רב־שימושי – מתאים לטיולים, לעבודה, לספורט ולחילוץ.
כדי להוציא מהטרקטורון שלך את המקסימום, תצטרך ציוד מתאים. אצלנו תמצא שמנים, צמיגים, מצברים ותוספים – כולם זמינים במלאי במחירים מיוחדים לחברי הקבוצות שלנו.
בנוסף, אפשר לשדרג את הכלי עם:
באתר שלנו MotoAxpress תמצאו מאמרים מקצועיים, ציוד איכותי, ושירות אישי מהקהילה הגדולה בישראל של רוכבי שטח.
📞 לייעוץ והזמנות: 052-2625589
🔗 אתר הבית: motoaxpress.co.il